7 Aralık 2013 Cumartesi

ANLATIMLI MANTO DİKİMİ 3

  Mantoyu nihayet bitirdim. Kısaca dikim aşamalarını anlatarak sonlandıracağım. Telalanmış klapaları mantonun ön parçalarına diktim ve yaka pervazını da klapalara diktim. Sonra güzelce ütüleyip katlayıp tekrar ütüledimki bitmiş halinin ön kısımları iyi dursun.
 Yakayı bu aralığa güzelce yerleştirip dikişini vurdum.
 Kolları da taktım.
  Dah sonra astarı kestim. Biraz kolayına kaçtım ve arka parçaya kulbu ekleyerek kestim.
 Astarı birleştirip mantoyla yüzü yüzüne koyupbirbirine diktim. Çevirdiğimde zaten artık her şey bitmiş gibiydi.
 Eteklerini ve kollarını muntazam bir şekilde, el dikişiyle, belli belirsiz dikince geriye bir tek düğmeler kaldı.
Onlarda hallolunca bu şekilde çok hoş, trend bir manto elde etmiş olduk. Kalıpta yaptığım ufak değişiklikler can sıkıcı birer prüze dönüşür mü diye korkmuştum ama kesinlikle çok kolay ve eğlenceli bir biçimde bitti. Hiç bir yerinde problem çıkmadı, söküp tekrar dikmeyi gerektirmedi. Tavsiye edebileceğim bir kalıptı. Yeni yayınım mantonun kız kardeşim üzerindeki giyilmiş hali olarak gelecek. Herkese bol dikişli günler..

Hiç yorum yok: