16 Şubat 2014 Pazar

AYAKLI YAKA

 Cuma günü pazardan aldığım kumaşların içinde biri vardı ki, hemen kesip dikmeye başladım. Kot gömleklik kumaşımı görür görmez vuruldum. Zaten almayı düşünüyor ve eksikliğini gardrobumda çok fazla hissediyordum. Bu yazımda yayınladığım gömlek kalıbını kullanarak kestim gömleğimi.
  Şimdi ise ayaklı yakayı nasıl yaptığımı biraz anlatmak istiyorum. Bu ikinci ayaklı yakam. Diğerini daha farklı bir yöntemle dikmiştim ve daha az zorlanmıştım. Açıkçası bu yöntem daha makbulmuş, ancak bana daha zor geldi. Öncelikle iki adet yaka ve iki adet ayak kesiyoruz. Ve bunların sadece birer tanelerine kumaş tela yapıştırıyoruz.
  İki adet yakayı yüzleri birbirine gelecek şekilde  iğneleyip dikiyoruz.
 Diktikten sonra dikişlerin dışında kalan kumaşları güzelce ve olabildiğince dikişe yakın bir biçimde traşlıyoruz. Daha sonra yakayı yüzüne çevirip elimizle düzelterek ütülüyoruz. Köşeleri olabildiğince sivri bir duruma getirip uç kısımlarına  iğne yardımıyla iki kat ip takıyoruz. Çünki spor dikiş yaparken bu ipler sayesinde yakanın sivri kısımlarını daha iyi dikebileceğiz.

 Spor dikişini çektiğimiz yakanın ayaklarını da yakaya yukarıdaki gibi yerleştiriyoruz. Uç kısımlarında yarım cm pay bırakarak dikiyoruz. Bu pay bizim daha sonra ayakla, gömleği birleştirmemize kolaylık sağlayacak.
 Şimdi artık elimizde bitmiş bir yaka ve ondan bağımsız bir gömlek var. İşte tam bu sırada benim sevgili kızım telefonu alıp oyun oynamaya başladığı için aradaki en önemli işlemi fotoğraflayamadım. Ancak o verdiğimiz yarım cm'lik dikişin tam bitme noktasını, gömleğin üst köşesine tam olarak tutturarak başlıyoruz gömleğe iğnelemeye ve bunu diğer uçta aynı şekilde bitiriyoruz. Eğer arada potluk ve bolluklar oluşursa bunları birbirine yedirip düzgün bir biçimde dikiyoruz.
En son ve önemli olarak diktiğimiz ayağın karşı tarafını da gömleğe muntazam bir biçimde kapatıyoruz. Ben elimle belli belirsiz içinden tutturdum ilk etapta. Daha sonra spor dikişle sağlamlaştıracağım.
  Aslında ayaklı yakayı anlatıp birilerine öğretmek benim hiç haddime değil. Bu işi çok iyi bilen ve anlatan insanlar var. Ancak ben sadece ve sadece;'' bunu ben bu şekilde yaptım'' demek için ve belki hiç dikiş bilgisi olmayıpta, birşeyler dikmek isteyen birilerinin kulağında, gözünde kalsın, arama motorlarında tıkladıklarında çeşitlilik olsun diye anlattım. Yanlışım varsa düzeltin. SEVGİLER...

Hiç yorum yok: