6 Mayıs 2014 Salı

SCUBA ÇİÇEKLİ ELBİSE


 Annemin kış aylarında, yine parça kumaşçımızdan alıpta, bana verdiği scuba kumaş ile bir elbise çıkarmı diye geçtiğimiz akşamlardan birinde kumaşı yere yaydığımda; kendimi kesip bitirmeye çalışırken buldum... Öncelikle kumaşın çiçeklerinde ayarlanması gereken bir simetri olmaması işimi çok kolaylaştırdı. Ayrıca kumaş boyu 85 cm idi. Ve bu da benim elbise boyum için yeterli değildi. Kumaşın iki kenarından aldığım ön ve arkayı (kulpları iptal ederek kestiğimi bir önceki yazımda yazmıştım) birbirine dikip giydiğimde elbise boyunun çok fazla kısa ve de bir anneye yakışmayacak frapanlıkta olduğunu gördüm..

 Zaten keserken de aklımda olan şeyi yaptım ve orta kısımdan çıkan büyük kumaş parçasından iki valon kesip etek uçlarına ekledim. Tekrar giydiğimde ise valon kısmının çok hoş duruyor olmasına rağmen dar omuzlarım ve geniş kalçam iyice vurgulanmış bir haldeydi. Yine kalan kumaş parçalarından yarım kollar ekledim ve yakanın ön kısmını hafif köşeli bir biçimde açtım. Bu şekliyle tam olarak içime sindi. Etek ucuna dokunmadım ama kol ve yakaya çok ince siyah penyeden tek kat biye ile pervaz geçtim.
Yaz geceleri düğün ve organizasyonlarda topuklularla, şimdi kot ceket ve babetlerle hatta kışın ise kazak altına giyerek etek niyetine kalın opak çorapla giyebilirim. Çiçekli kıyafetler ve elbiseler yaz aylarında hep beğendiğim parçalardan olmuştur.
  Scuba kumaş dikmek çok hoşuma gitti. Bu dar elbiseyi bile fermuarsız üstüme oturtabildim..
HERKESE SEVGİLER... BYE BYE.....

Hiç yorum yok: