20 Temmuz 2014 Pazar

DEGAJE YAKA BLUZ

 ''Şimdi bu da nerden çıktı?'' diyebilirsiniz. Ama uzun zamandır aklımdaydı. Çünkü eski terzi olan annem, zamanın birinde degaje yaka yapmanın çok kolay olduğunu söylemiş ve nasıl yapılacağını tarif etmişti. O gün bu gündür yapmak istemiş ama degaje yakanın demode ve de yaşlı işi olduğunu düşündüğümden yapmamıştım. Geçen günki boyfriend jeanimin üzerine degaje yakalı bir bluzun daha kadınsı bir hava katacağını düşündüğümden ve evdeki tülbentten biraz daha kalın dökümlü kumaşımın siyah renginin asaletinden dolayı bu gün kesiverdim gitti. Sonuçta, olmazsa da 2 tl lik parça kumaşım ziyan olurdu en fazla. Şimdi size nasıl yaptığımı kendimce anlatmaya çalışacağım..
 Kumaşın kenarlarını içe katlıyorumki ön ve arka ortada dikiş olmasın. Arka kalıbını aynen yerleştiriyorum. Ön kalıbı ise yerleştirirken kumaşı yukarıdan omzun köşesine gelecek şekilde 15-20 cm katlıyorum ve gördüğünüz üzere öne bolluk versin diye yamuk biçimde yerleştiriyorum. Bu bolluğu ne kadar fazla verirseniz yaka o kadar açık ve önü zengin duruşlu olur. Ve de tahminimce göğüsleri büyük gösterir. Yanları ve omuzları kalıba uyarak kesiyoruz ancak kesinlikle yaka oyuğuna makas basmıyoruz. O kısım kumaş katı şeklinde kalıyor.
 Ben ilk olarak arka kalıbımın ense dikişini çevirdim. Kumaş kendinden çok hafif esnediğinden ilk olarak yapışkan tela ile yapıştırıp üzerine dikiş çektim. Daha sonra yüz yüze bakacak şekilde ön ve arkayı omuzlardan birleştirdim. Ön omuzlar ikişer kat kumaştan, arka omuzlar ise tek kat kumaştandı. Omuzları birleştirdikten sonra bu defa kol evlerini yine ensede uyguladığım yöntemle kapattım. Bunu yaparken degaje için verdiğim fazlalığı da kol eviyle sabitledim ki giyip çıkarırken öne fırlamasın.
 Daha sonra yan dikişleri ve etek ucunu kapadım. Kısa zamanda biten şık ve kadınsı çizgilere sahip bir bluz isterseniz denemenizi tavsiye ederim.
Gelelim özeleştiriye. Benim degajem fazla dökümlü ve açık olmadı ancak eğilip kalkarken küçük kazalar yaşanmaması açısından bu açıklık benim için yeterli. Birde kol evleri biraz daha kapalı olabilirdi ama onlarda yine idare ediyor. Bu yıl ne kadar çok renklı kıyafetler diktiğmi biliyorsunuz. O  desenli şeyleri birbiriyle kombinleyememekten dolayı böyle anahtar parçalara ihtiyaç duymaya başladım. Birde beyaz bluzum olsa hiç fena olmaz hani...
  Şimdilik bu kadar. Herkese güzel mutlu bir hafta dilerim...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende nasıl kapalı olur diye çareler arıyordum .Bulduğuma sevindim TEŞEKKÜRLER