24 Ekim 2014 Cuma

KOT GÖMLEK ADIM ADIM 1

 Her zamanki tez canlılığımla kot gömlek kesim ve dikim aşamalarına başlıyorum. Öncelikle elimde iki adet kot kumaş var. Biri daha gömleklik ince, diğeri daha kalın esnek. Fakat her ikisi de tam bir gömlek vermiyor. O yüzden ikisini kombinlemeyi uygun buluyorum.
     Ben tercihimi kalın ve esnek olan kumaştan yana kullandım. Daha koyu renk olduğundan dolayı. Fakat yukarıda gördüğünüz gibi, gömlek önünde düğme ve ilik için bırakılan payları, ensiz olan kumaşımdan dışarıda bırakıp o kısım için diğer kumaştan pervaz kestim. Ayrıca yaka ayaklarını, sırt robasını, ve yakalardan altta kalacak olanını yine diğer kumaştan kestim.
 İlk olarak sırt penslerini ruletleme işlemiyle belirleyip iğneliyorum ve sonrada dikiyorum. Baştan tek kat olarak biçtiğim robayı daha sonra çift kat çalışmayı uygun bulduğumdan, robalardan birini sırt kumaşının altına diğerini yüzü yüzüne gelecek şekilde üstüne iğneleyip dikiyorum.


 Ön için diğer kumaştan kestiğim pervazları kumaşın önlerine yüzü yüzüne iğneleyip dikişlerini kenardan yarım cm dikiyorum.
 Daha sonra tüm diktiğim yerleri ütülüyorum. Bu esnada o pervazlarıda içe katlayark çok güzel bir biçimde ütülüyorum.

 İçe katladığım pervazların açık kısımlarını da yine içe katlayıp ütülüyorum ve iki kenarlarından dikişlerini geçerek hem süslemiş oluyorum hemde onları sabitliyorum.
Bu günlük burda bırakıyorum. En kısa zamanda diğer işlemlerle burda olmak dileğiyle sevgiler....

Hiç yorum yok: