30 Ekim 2014 Perşembe

KOT GÖMLEK ADIM ADIM;MANŞET

 Gelelim kol manşetlerine! Manşet için dergi kalıp vermek yerine iki adet 23-12 cm ebadında parça kesmemizi söylemiş. Kesiyoruz ve kola, açık olarak, yüzü yüzüne gelecek ve de manşet, kıyılardan yarım cm taşacak şekilde iğneleyip dikiyoruz. Daha sonra dikiş paylarının her iki tarafını da, kol ucundan dışarı doğru ütülüyoruz.
 Manşeti ters olarak katlayıp yukarıda gösterdiğim şekilde içe kıvırıp o bırktığımız yarım cm'lik kısımdan iki kenarını da dikiyoruz.
 Kenardaki fazlalıkları kesip 2-3 mm kadar bir pay  bırakıp ters çeviriyoruz.
 Tertemiz görünen o iç kısmı, kıvırdığımız payı kolayca içeri çevirerek iğneliyor ve üzerinden spor dikişi dilediğimiz gibi geçiyoruz.
Ben bu şekilde geçtim. İsteyen, içinden bir tur daha geçebilir. Ayrıca ben kol manşetlerinde tela kunmadım. Çünkü kot kumaşım diğer gömleklik kumaşlarıma göre daha kalındı. Ancak spor dikişler esnasında hafif esneme yaptı. O yüzden ince bir telayı tek tarafa denk gelecek şekilde kullansaymışım olurmuş.
  Bundan sonra göğüs cepleri, yaka ve etek ucu kıvırması var. Düğme ve de ilikler de bitince gömleğim bitmiş olucak.  Bitene dek iyice şişer ve düğmeler kapanmayacak hale gelirse de artık içine başka bir şeyler giyip hafif ceket havasında takılırım. Hevesimi doğumdan sonraya saklarım. Herkese güzel günler dilerim.

Hiç yorum yok: