2 Mart 2015 Pazartesi

FERMUARSIZ, FİT PANTOLON DİKİMİ

 Son derece fit duran ve dikmesi bir o kadar kolay olan bir pantolonunuz olsun ister misiniz? Üstelik cep ve fermuar gibi ayrıntılarla uğraşmadan. Ben pantolon dikmenin kolay bir yöntemini buldum ve sizinle de paylaşmak istiyorum. Yanlız çok geniş bir kalçanız ve çok ince bir beliniz varsa, yani armut tipi vücuda sahipseniz bu yöntem size çok uygun değil, oncelikle belirtmek isterim. Ayrıca en önemli husus bu tarz bir pantolon dikerken muhakkak esnek kumaş kullanmanız gerekiyor.
    Üzerinize en iyi oturan pantolon kalıbınızı yere yatırıp aynı normal bir pantolonu keser gibi kesiyoruz..
 Daha sonra yan dikişlerini dikiyor ve iç bacak dikişlerini de düzgün bir şekilde geçiyoruz.
 Bacakların bir tanesini yüzüne çevirip diğerini ters bırakıyoruz, ters olan bacağın içine, yüzüne çevirdiğimiz bacağı sokuyoruz ve sabitleyip dikiyoruz.

 Yukarıda gösterdiğim şekilde fermuar için ayrılan yeri de, oyuntusuna uygun bir şekilde dikiyoruz.
 Sonra pantolonu çevirip o fermuar kısmını sanki içeride fermuar varmışçasına saklayıp üzerine spor dikiş geçiyoruz ve aynı fermuar takmışız gibi bir görünüm oluşuyor.
  Geniş bir korsaj kesip korsajın uç kısmını dikip o kısmı arka dikiş ortasına getirip alt resimdeki gibi ikiye katlayarak pantolona dikiyoruz. Yanlız geniş derken korsajın boyundan bahsediyorum. Eni pantolon belinden biraz daha dar olmalı ki pantolon belini toplayıp kalçayı ve beli daha iyi sarsın.Kumaşımız esnek olduğu için bu dikişi, zikzak dikiş kullanarak yapıyoruz. Kalçadan geçerken esneme yapsın ve dikişler atmasın.

Çevirdiğimizde önde ve yanda temiz bir görünüm olacak ve sadece arka kısmında dikiş olacak. Ben biraz daha profösyonel dursun diye arkaya cepler ekledim.Dilerseniz bu korsajın içine arka iç taraftan bir de lastik geçebilirsiniz. Ben şu an 8 aylık hamile halimle bile bu pantolona sığabiliyorum.  Benim eski ölçülerimle aynı ölçülere sahip kız kardeşime giydirdiğimde ona da tam oturdu. 
  Artık kısmetse, doğum sonrası kombinleyip sizlerle paylaşırım. Şimdilik sevgiler...

Hiç yorum yok: