23 Mart 2016 Çarşamba

HAMİLE VE LOHUSA ELBİSESİ

 Benim güzeller güzeli sevgili kız kardeşim bu yıl yeniden anne olmaya hazırlanıyor. Doğum temmuz ayına denk geliyor nasipse. Bende ilk bebeğimi temmuz ayında doğurmuş biri olarak o aylarda doğum yapmanın ve de hamileliğin son dönemini yaşamanın ne zor ve ne bunaltıcı olduğunu iyi bildiğimden ona bir elbise dikmeye karar verdim. Geçtiğimiz haftalarda aldığı bir penye kumaşa el koydum ve bu güzel fil desenli kumaştan ona hem hamileliğe hemde doğum sonrası emzirme dönemine uygun olması için bu elbiseyi diktim. Ben yine her zaman olduğu gibi basıc bluz kalıbımı kullandım. En altta basit bir şablonla kalıbı nasıl kestiğimi gösterdim. Üst kısmı kruvaze, kolsuz, göğüs altından siyah bir bant geçiyor ve kol, yaka da yine düz siyah penyeden. Göğüs altındaki o  çift kat bandın içine lastik geçtim ve etek kısmını o bandın alt ucuna büzdürerek taktım. Zor gibi görünen çok kolay bir işti. Özellikle düz siyah penye kullanmamın sebebi desen de karmaşa yaratmaması içindi. Yeni dikişlerde görüşmek üzere sevgiler...


Hiç yorum yok: