7 Mart 2016 Pazartesi

KAHVERENGİ KABAN

 Merhaba benim dikiş aşkına tutulmuş, çoluktan, çocuktan, işten, güçten ve de hayattan bunaldıkça dikiş makinasının başına geçen ve çok da iyi yapan sevgili arkadaşlarım.
   Uzun bir aradan sonra bu defa kulplu ceket kalıbımı kullanarak diktiğim kahverengi kaşe montum ile karşınızdayım. Son projelerimde sürekli oversıze denen şu bele oturmayan ve açıkçası dikmesi daha kolay olan dış giyim çalışmıştım. Ama sevgili eşim bunun moda ile olan ilgisini anlayamayıp her defasında bana ''o kabanı giyme onun arkası kabarık duruyor, çok kötü gösteriyor seni''dediği için bu kez kulplu bir kalıpla çalıştım. Yinede etek ucuna doğru genişlemeyip biraz daha düz ve sade tutmaya gayret ettim. 
   Öncelikle bu kumaşın hikayesini kısaca anlatayım. Yıl 2002 ve ben nişanlı bir genç kızım. Kayınvalidemle nişan alışverişine çıkmışız ve bir kumaşçıdayız. Tabi ben o zamanlar dikiş dikmeyi bilmiyorum. O günlerde tanıdığımız çok iyi bir terziye manto diktireceğiz benim için. Ben her şeye uysun diye siyah istiyorum ve siyah kaşe kumaşı astarıyla birlikte alıyoruz. Ama ben bu acı kahve kumaşı da çok beğendiğimi dile getiriverince kayınvalidem hemen bu kumaşı da alıyor. Diğer manto dikilip o zaman giyildi eskidi ve atıldı bile. Ama bu kumaşı ben yıllardır daha ustalaşıp öyle dikerim diye saklamıştım. Geçen yıl hamilelik dolayısıyla dikmedim ama bu yıl diktim artık. Riske girmemek ve daha çok giyebilmek için de sade ama şık olmasına gayret ettim.

 İç kısımdaki kruvaze kazak da bir sonraki yayınımın konusu sizlere çok minik bir tüyo ile normal kalıptan kruvaze kazak nasıl dikilir onu göstereceğim. Ayrıca bu kabana astar olarak kullandığım kumaşı bana veren sevgili BYANTİGONE arkadaşıma da ayrıca çok teşekkürler..


Hiç yorum yok: