2 Kasım 2014 Pazar

KOT GÖMLEK ADIM ADIM;YAKA

Bu gün, gömlekte bir hayli aşama kaydettim. Hemen başlıyorum. Öncelikle yaka ve ayakları birbirine dikip güzelce ütülüyorum.
Yakalardan sadece bir tanesine denk gelecek şekilde tela yapıştırıyorum. Çünkü çok sert bir yaka istemiyorum. Telalı olan yakayı gömleğe yüzü yüzüne gelecek şekilde iğneliyorum.
Yine manşetteki gibi ayağın yarım cm'lik kısmı dışarıda kalıyor.
Daha sonra dikip güzelce ütülüyorum.
Diğer yakayı getirip taktığım yakanın üzerine yüzü yüzüne koyuyorum.
Yine o yarım cm'lik paylar ve alttan içe doğru dönecek olan yarım cm'lik pay gösterdiğim şekilde olacak. Alt kısım hariç tüm yakayı çepeçevre dikiyorum. Yanlız ayak ve yakanın o bağlantı yerlerini, köşelerini dikkatli biçimde geçiyorum. O kısımlarda kayma veya oynama olursa kolayına kaçmak için kullandığımız bu yöntem daha bir zor hale gelir.
Kenarların fazlalıklarını kesiyorum.
Çevirip güzelce ütülüyorum. Ve ayağın alt kısmındaki yarım cm'lik o payı içe büküp iğnelerle sabitleyip daha sonra içten elimle belli belirsiz tutturuyorum.
Eğer dilerseniz yakanın etrafını tam tur spor dikiş yapabilirsiniz.
Daha sonra eteklerini iki kat içe kıvırıp ütü ile sabitleyip dikiyorum.
Ön kısımlarını işaretlediğim kolları 5 numara dikişle dikip sonra da biracık büzüp gömleğe takıyorum.
Şimdi sırada en sevdiğim kısım olan düğme seçimi var. Çok şükür ki, düğmelerimin içinden istediğim havada ve sayıda düğme çıkıyor.
Cep torbalarımı ve kapaklarımı da önceden hazırlamıştım. Artık en kısa zamanda gömleğimi bitirip kombinlemeye çalışmak var. Yanlız şunu itiraf  etmek istiyorum ki; burada anlattığım yöntem ile daha kusursuz bir yaka ve spor dikiş elde etmiştim. Ben bazen bu yöntemi bazen diğerini kullanıyordum. Ancak sanırım bundan sonra diğer yöntemi kullanırım. Çok iyi hatırladığım bir şey daha varki kurstaki hocamız bize bu yöntemleri saymış ve kolayınıza gelen birini kullanın demişti. Daha muntazam yakalar olması açısından ilk kot gömleğimde kullandığım şekil çok daha iyi. Şimdilik benden bu kadar... HERKESE KUCAK DOLUSU SEVGİLER....

Hiç yorum yok: