31 Mayıs 2016 Salı

KOT CEKET DİKİYORUM ANLATIYORUM FİNAL

Aslında iki çocuklu meşgul bir bayanın, bu tarz anlatımlı işlere kalkışmaması gerekiyormuş. Ben bu projede bunu anladım. Çünkü zaten dikişe vakit bulamazken birde fotoğraflamak için durmak çok zor oldu. Zaten sonucu merak ettiğimden, nasıl daha hızlı dikerim'in derdine düşüp bir çok yeri fotoğraflamadan projeyi bitirdim. Ama zaten bu ceketi dikerken gömlek kalıbı kullandığımdan ve daha önce iki adet kot gömleği anlatımlı bir şekilde diktiğimden onların linklerini vererek suçluluk psikolojisinden kurtulmak istiyorum. BURAYA, BURAYA ve BURAYA tıklayarak izlediğim yolu bulabilirsiniz.  Ben sürekli olarak orjinal kot ceket görsellerinden faydalanarak bu ceketi diktim. 
Orjinal kot ceketlerde ayaklı yaka yerine tek bir yakayı cekete yapıştırmışlar. Bende elimdeki çok daha ince olan bir kot kumaştan verev 2 cm genişliğinde bir parça keserek yakayı ceket ve o parçanın arasına yerleştirdim ve uçlarındaki fazlalıkları yukarıdaki şekilde içe kapatarak çevirdim. Daha sonra o verev parçanın ucunu yine alta doğru çevirip iğneledim ve o kısmın üzerinden lacivert makara ile dikiş geçerek temiz bir görünüm elde ettim.
Cep kapaklarını söküp tekrar elden geçirmeseydim ve kolları daraltmasaydım sanırım asla içime sinmeyecekti. Yaz geceleri çiçekli elbiselerin üzerine giyilen kot ceketler her zaman çok hoşuma gitmiştir. o yüzden ilk kombinimi ben de o şekilde yaptım. 
Ayrıca bir ceket kalıbı yerine, gömlek kalıbı kullandığım için kendimi huzurlarınızda tebrik ediyorum. Çünkü gerçekten böylelikle hem çok kolay oldu hemde duruşundan çok memnun kaldım. Kendisi gardrobumda en sevilen parçalardan bir oldu şimdiden.


Sanırım tez zamanda bir overlok makinası almalıyım.

Hiç yorum yok: